De klant oordeelt meteen...

De belangrijkste tip die we je daarbij willen geven is: zorg voor een herkenbaar en vooral eenduidig beeld! Met een pakkende huisstijl, indrukwekkend kantoorpand en succesvolle reclamecampagne ben je er (nog) niet. Want worden de verwachtingen die je daarmee schept ook waargemaakt op het moment dat de klant het kantoor binnenstapt?

Waar wordt de indruk die de klant van een organisatie heeft door beïnvloed? De geur die er hangt, het interieur, de sfeer. Het zijn vooral de medewerkers die een grote invloed hebben op de klantbeleving en het imago van de organisatie. Daarbij gaat het niet om goed of fout, maar om eenduidigheid in zowel communicatie, gedrag én uitstraling. Wat doet een medewerker zodra de klant binnenkomt? Hoe staan of zitten zij daar? Welke kleding dragen ze? Wat zeggen ze en vooral ook: hoe? Een eenduidig beeld schept vertrouwen bij de klant, is drempelverlagend en vaak van doorslaggevend belang bij het maken van (impuls)keuzes.
Styleroom

Wat ook vaak vergeten wordt is om medewerkers in te zetten als ambassadeurs van de organisatie. Wat vertellen ze tegen hun vrienden en familie over de organisatie, bijvoorbeeld op een verjaardagsfeestje? Weten ze hoe ze met trots over hun werk kunnen vertellen? Is het een pakkend en vooral begrijpelijk verhaal? Leer ze hoe ze enthousiast over hun baan en het bedrijf waar ze werken kunnen vertellen. Zo creëer je een geweldig free publicity netwerk. En ook nog eens trotse medewerkers, wat de productiviteit ten goede komt.

Wil je weten hoe een eenduidige corporate uitstraling voor jouw organisatie & medewerkers gerealiseerd kan worden? Wij komen graag langs om je hier meer over te vertellen. Bel voor het maken van een afspraak: 06 3084 3058.  

Geschreven door Sascha Bertus

Categorieën :

comments powered by Disqus

0 Reacties :

Alle categorieën

Recente reacties

Archief