Room to grow verzorgt regelmatig blog posts over alles wat met imago, zichtbaarheid en diversiteit te maken heeft. 

Past jouw verpakking bij de inhoud?

In de hectische maatschappij waarin we leven zijn er elke dag veel indrukken te verwerken. Dit doen we - uit pure zelfbescherming - door middel van categoriseren en stereotyperen. Op deze manier nemen we snel beslissingen op basis van wat we visueel waarnemen. Bijvoorbeeld of het de moeite waard is om het gesprek met iemand aan te gaan, of dat iemand capabel is voor een functie of opdracht. Of de visuele waarneming klopt met de werkelijkheid is nog maar de vraag. Iemand kan er heel capabel uitzien, maar dat helemaal niet zijn. Of, nog erger, andersom......! Stel je voor wat je allemaal misloopt wanneer je niet naar waarde en capaciteiten wordt ingeschat. Daarom is het zo belangrijk om je te realiseren dat het niet alleen om je kwaliteiten gaat, maar zeker ook om de manier waarop je die zichtbaar maakt. Met je imago kun je zichtbaar maken welke kwaliteiten je in huis hebt. De vorm waarin je jezelf presenteert is een middel om de juiste basis te leggen voor het inhoudelijke gesprek. Vorm en inhoud zijn dus onlosmakelijk met elkaar verbonden. Met een goede verpakking verkoop je de inhoud!
Geschreven door Sascha Bertus

Categorieën :

Alle categorieën

Recente reacties

Archief